اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حماسه‌سازی کرمانی‌ها در حمایت از جمهوری اسلامی

به بهانه ۱۲ فروردین روز «جمهوری اسلامی» نگاهی اجمالی می‌اندازیم به حضور مردم متدین و انقلابی کرمان در برهه‌های حساس که جمهوری اسلامی به حضور آنها نیاز داشته است.

حماسه‌سازی کرمانی‌ها در حمایت از جمهوری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همانگونه که انقلاب اسلامی ثمره حضور مردم بود، تداوم آن هم می‌بایست با مشارکت جمعی آنان صورت گیرد. بنابراین با پیروزی انقلاب از حضور پرشکوه مردم کم نشد بلکه با تدبیر رهبر انقلاب اسلامی بر میزان این حضور هر روز افزوده‌تر شد. انقلاب اسلامی این توان را یافت که با تکیه بر همین صلابت حضور مردم ده‌ها بحران کوچک و بزرگ را پشت سر بگذارد و موفقعیت‌های عظیم و شگفت‌آوری در عرصه‌های مختلف به دست آورد.

به بهانه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی نگاهی اجمالی می‌اندازیم به حضور مردم متدین و انقلابی کرمان در برهه‌های حساس که جمهوری اسلامی به حضور آنها نیاز داشته است.

 

اوج شروع این حرکت حضور گسترده مردم کرمان در انتخابات ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ خورشیدی بود که صف‌های رأی در کرمان به قدری طولانی بود که تا نیمه‌های شب دهم و یازدهم فروردین مسؤولان صندوق‌ها در حال جمع‌آوری آراء مردم بودند، حضوری که باعث تنومندی نهال نوپای انقلاب اسلامی شد.

بعد از این حضور گسترده کرمانی‌ها در جبهه و دفاع مقدس بود، لشکر ۴۱ ثارالله نماد شمشیر برّان اسلام در جبهه‌های جنگ بود.

 قاسم ترکی یکی از جانبازان ۴۵ درصد جیرفتی دفاع مقدس درباره حضور گسترده و شجاعانه کرمانی‌ها می‌گوید، «شاید قوی‌ترین و وحشت‌آفرین ترین نیروهای عراقی نیروهای گارد ریاست جمهوری عراق بودند تا دندان مسلح با بهترین سلاح‌های مدرن و آموزش‌هایی که دیده بودند اما این نیرو که صدام به آن افتخار می‌کرد همیشه در مقابل لشکر ثارالله کرمان شکست می‌خوردند». اینها گوشه‌ای از رشادت فرزندان خطه کرمان در جبهه‌ها جنگ تحمیلی است.

 

در فتنه‌های سال ۶۰ و ترورها‌، گروهی از جوانان کرمان به کمک مردم کردستان شتافتند و در آنجا تمام‌قد در برابر جدایی‌طلبان و منافقان ایستادند.

بعد از آن نخستین فتنه بعد از رحلت امام خمینی(ره) در داخل کشور در ۱۸ تیر ۷۸ توسط عده‌ای مزدور شکل گرفت ساعتی بعد بود که سیاسیون و مردم کرمان بیانیه‌ای در محکوم کردن این فتنه دادند و همان‌طور که انتظار می‌رفت در کرمان کوچک‌ترین حرکتی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل نگرفت.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنانشان 11 اردیبهشت ماه سال 84 در جمع مردم کرمان با تشکر صمیمانه از استقبال پرشور و محبت آمیز مردم کرمان، مردم این استان را مومن – انقلابی – آگاه – نجیب – وفادار و باتجربه خواندند و با اشاره به تاریخ پرافتخار این منطقه در عرصه‌های علم و ادب و هنر افزودند: در صحنه تدبیر و سیاست نیز خدمات شهید عزیز باهنر هیچگاه از یاد نخواهد رفت.

 

اما اوج شکوه حضور کرمانی در دفاع از انقلاب اسلامی را می‌توان به سال ۸۸ نسبت داد به‌گونه‌ای که در سراسر استان پهناور کرمان در حمایت از ایران اسلامی مردم به خیابان‌ها آمدند حضور مردم کرمان در روز بصیرت حالا زبانزد شده به طوری که امسال سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آغاز سخنرانی مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی به این موضوع پرداخت و گفت: «درود خدا بر شما مردم کرمان که همیشه در دفاع از انقلاب اسلامی حضوری پررنگ داشته‌اید نمونه ان حضور با عظمت همه ساله شما در روز بصیرت نهم دی‌ماه است».

همچنین آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران و نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان امسال در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: «به جرأت می‌گویم که مردم کرمان هر ساله در روز بصیرت در دفاع از نظام اسلامی و ولایت فقیه سنگ تمام می‌گذارند».

مشارکت کرمانی‌ها در انتخابات‌ها همیشه از میانگین کشوری بالاتر بوده چه در روزهای سخت جنگ تحمیلی و چه در روزهای غبارآلود فتنه، کرمان به ولایتمداری معروف است.

 

اگر بخواهیم بیشتر به انقلاب و ولایی بودن مردم کرمان پی ببریم گواهش وصیت‌نامه الهی سردار دل‌هاست آنجا که سردار رشید این دیار خطاب به مردم می‌گوید: «دوست دارم کرمان همیشه و تا آخر  با ولات بماند».

و آخرین پرده از حضور در صحنه کرمانی‌ها، حضور گسترده مردم استان در انتخابات اخیر است که درصد حضور مردم کرمان در انتخابات بسیار بالاتر از میانگین کشوری بود.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول